Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tim Hegeman - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tim Hegeman - WaarBenJij.nu

Sydney

Blijf op de hoogte en volg Tim

20 Februari 2013 | Australië, Sydney

Vrijdag de 8e dus vertrokken naar Sydney. Het hostel lag vrij dicht bij het centrum dus een prima plaats..Mijn ritme was eigenlijk overdag door Sydney lopen en alle toeristische dingen bekijken en 's avonds stappen. Vooral omdat het hostel vol zat met 19 jarige Engelsen was het elke avond groot feest..na 4 mooie dagen vroeg ik me wel af of ik in Salou of in Sydney was. Had alles in de stad wel gezien, maar toen had gids Eric Willem Koerhuis nog een paar suggesties..

Eerst de beach walk gedaan waarbij je ongeveer 5 km langs alle stranden en rotsen loopt en onderweg dolfijnen en walvissen kan zien..en gelukkig het weer was goed dus ongeveer 10 dolfijnen en meneer walvis kwamen langs..

De dag daarna met de ferry naar Manly geweest om daar wederom een walk te doen..Hier loop je eigenlijk door een natuurgebied met de meest vreemde beesten..de eerste x dat er een lizard voor me langs schoot schrok ik me de rambam maar na een paar keer raak je er redelijk aan gewend. Na een paar km lopen had je uitzicht op Sydney en heel toevallig ging toen de zon onder. Echt werelds om te zien..toen 's nachts met de ferry terug, dan vaar je dus langs the opera house en the harbour bridge die helemaal verlicht zijn, echt vet om een x te doen.

Volgende dag het hostel verlaten om een dag en een nacht naar de blue mountains te gaan..1 dag werden er uiteindelijk 3..ik was nooit zo'n natuur mens maar de uitzichten zijn daar zo mooi en de regenwouden en watervallen zo verschrikkelijk groot..Het duurt 2 uur om langs een waterval af te dalen naar beneden en als je beneden bent kom je erachter dat je hostel boven is..Er zijn veel verschillende "walks" daar, dus als je beneden bent loop je 2 uur door het regenwoud te klimmen en te klauteren. Voordat je via een andere waterval weer 2 uur omhoog mag. Maar het was het allemaal waard.. Dit gebied is echt zo mooi, om de 10 minuten maak je wel een foto maar dat kan nog niet beschrijven wat je allemaal ziet.. Had nooit verwacht dat ik watervallen en een regenwoud zo mooi zou kunnen vinden.. Voor de tocht hangt er wel een briefje met mensen die vermist zijn. Even goed gekeken in de laatste 6 maand zijn er 28 mensen zoek geraakt.. Heb goed gekeken en gezocht maar kon ze helaas niet vinden...

Na 3 dagen lopen vinden mijn beentjes het wel tijd om verder te gaan dus trek ik verder naar Coffs Harbour om te zien of daar nog wat te beleven valt..

No worries mates!!

Specially for Cecile: trottoir, baguette, j'amour et glace.

  • 20 Februari 2013 - 09:09

    Daniel:

    Tering, jij kan gewoon Frans!

  • 20 Februari 2013 - 09:09

    Tom:

    Mooie verhalen neef! #genieten

  • 20 Februari 2013 - 10:18

    Jan En Wilma:

    Hoi Tim,

    Mooi verhaal, fijn dat je het naar je zin hebt.

  • 20 Februari 2013 - 17:48

    BP:

    hoi

  • 24 Februari 2013 - 21:45

    Irene:

    Hi Tim!
    Wat leuk om je verhalen te lezen :)! Vanuit NL kan ik zo mooi een beetje meegenieten.
    Ik ben jaloers op alles wat je ziet, geniet ervan! Xx Irene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australie

Backpacken

Recente Reisverslagen:

26 Maart 2013

Marko

07 Maart 2013

Veggie picking Tamasss

20 Februari 2013

Sydney

10 Februari 2013

Wollongong

05 Februari 2013

Great Ocean Road
Tim

Actief sinds 24 Jan. 2013
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 8224

Voorgaande reizen:

24 Januari 2013 - 19 Juni 2013

Australie

Landen bezocht: