Veggie picking Tamasss - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Tim Hegeman - WaarBenJij.nu Veggie picking Tamasss - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Tim Hegeman - WaarBenJij.nu

Veggie picking Tamasss

Blijf op de hoogte en volg Tim

07 Maart 2013 | Australië, Byron Bay

5 dagen in Coffs Harbour geweest waarvan het 5 dagen regende..niet echt een pretje dus. De surflessen waren hier erg goedkoop dus ik stond ongeveer elke dag ingepland, maar ze werden elke dag afgelast.. Het was dus een weekje films kijken in het hostel. Gelukkig waren er veel toffe lui daar dus prima vermaakt. Omdat de weersverwachting niet goed was besloot ik te gaan werken..

400 km het land in was een familie met een groentefarm die op zoek waren naar personeel, dus werd ik veggie picking Tamass. Het werk was best zwaar maar dat vind ik helemaal niet erg, het feit dat hij mij 500 in de week beloofde en maar 20 per dag gaf vond ik wel erg. Ik maakte snel het rekensommetje en 7x 20 is geen 500.. Na de 2e dag zuccini picking heb ik er wat van gezegd. Toen kon ik hem helpen met een hek bouwen. Ik werd omgetoverd van groeteplukker naar Mcloads son. Tenminste de omgeving zag er precies zo uit als in de serie. Mijn werk bestond namelijk alleen uit, paaltjes in de grond slaan en op een andere plaats paaltjes uit de grond halen.. Op zich prima te doen maar ook hiervoor betaalde hij veel te weinig. Deze boerderij is perfect als je je 2e visum wilt hebben en je dagen vol wilt maken. Maar aangezien dat niet mijn bedoeling is besloot ik te vertrekken. Dit was op zich wel jammer want we werkten daar met 7 mensen en elke avond was het echt heel gezellig. Het probleem bij mijn vertrek was dat het dichtstbijzijnde dorpje zich 100 km verderop bevond. Ik was dus afhankelijk van de baas omdat hij mij weg moest brengen. Toen de afspraak met hem gemaakt dat hij me op zondag weg zou brengen zodat ik op maandagochtend de bus kon nemen. Zaterdagochtend kwam hij opeens met het plan om mij die dag al weg te brengen omdat hem dat beter uit kwam. Dit was mijn enige optie om weg te komen. Dus toen stond ik zaterdagmiddag in een stadje waar niks te doen was en geen openbaar vervoer reed in de weekenden..

Ik dacht, ik ga eens proberen te liften..Prullenbak in gedoken, stuk karton eruit gehaald, Armidale opgeschreven (die richting moest ik immers op) en dan op de goede plek langs de weg staan.. Na een half uur had ik beet!!een vrouw met een deense bulldog van een meter stopte..eerste vraag:"do you love dogs?" ik zei "i am more into women" blijkbaar was dat antwoord goed genoeg want ik mocht instappen.. Echt een super lieve Italiaanse vrouw die een eigen farm had in Armidale. Ik vertelde mijn zuccini verhaal en na een uur praten vroeg ze of ik morgen voor haar wilde werken (maar dan wel tegen de goede prijs). Dat wilde deze jongen natuurlijk wel..Zo ga je op een ochtend weg bij je ene werk sta je een half uur langs de weg en heb je de volgende dag nieuw werk.. Maar het wordt nog gekker..

De volgende dag kreeg ik om half 9 een sms "unfortunately something came up and i cannot pick you up today, have a nice trip!" dus geen werk en het hostel voor die nacht al betaald. Gelukkig kon ik mijn geld terug krijgen dus dat probleem was opgelost, daarna 2 bussen omboeken en maar weer proberen te liften (er was namelijk niks te doen in dit dorp). Na een half uur stopte er een vrouw, Jenny, die me naar Dorrigo kon brengen, dit was ongeveer een uur van de eindbestemming. Jenny had volgens mij in 5 jaar geen gesprek meer gehad want ze vertelde echt alles over haar leven. De tijd ging hierdoor wel behoorlijk snel. in Dorrigo aangekomen gaf ze een tour van ongeveer een uur langs het regenwoud en de uitkijkpunten. Erg mooi om te zien, vooral omdat ik hier anders nooit heen zou zijn gegaan. Ze zette me af op een soort pleintje en ik besloot om eerst maar eens te lunchen. Ik had mijn lunch nog niet uit mijn tas of er stopte een auto..

"where are you going to?"
"I wanna go to Coffs Harbour"
"We live there, hop in"
zo had ik zonder te liften weer een lift. Ook deze mensen maakten er een hele tour van en zochten allerlei omwegen om alles te laten zien. Gek eigenlijk dat mensen zo open zijn terwijl je ze nog nooit eerder hebt gezien, maar voor mij wel heel mooi natuurlijk. Dus zo denk je een dagje te werken en een paar uur later ben je gratis 400km verderop.

De nacht daarop ging mijn bus dus ik had nog 1 dag om surflessen te nemen. Het leek nu eindelijk door te gaan (vorige 4x afgelast vanwege de storm) maar ook nu ging het, 5 minuten voordat ik het water in kon, niet door vanwege kwallen. Maar goed zoals Bassie altijd zegt, Altijd blijven lachen!

Die nacht dus met de bus naar Byron. in Byron zit ik echt in een tof hostel met lekker weer.. Hou het hier dus wel even vol, ondertussen op zoek naar ander werk in de buurt van Brisbane en poging 6 om te leren surfen.. Kortom ik verveel me niet.

Tot snel,

kusjesss

  • 07 Maart 2013 - 09:04

    Gol:

    Mooi verhaal
    hengst!

  • 07 Maart 2013 - 10:28

    Bp:

    Lekker verhaal supertramp!

  • 07 Maart 2013 - 10:46

    Jan En Wilma:

    Hallo Tim,

    Mooi verhaal , komisch geschreven.
    Groetjes uit Nijverdal

  • 07 Maart 2013 - 12:01

    Daniel:

    Held

  • 12 Maart 2013 - 12:02

    Sietske:

    Ha Tim

    Wederom genoten van je verhaal, prachtig.

  • 13 Maart 2013 - 12:30

    Laura:

    Timmieee,, klinkt goed! :D haha! En je moet echt surfen! Hoe verder je omhoog gaat,, hoe minder kans.. Maar Byron is daar wel primaa voor! Haha,, en enjoy the cheeky monkeys! :P
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Australie

Backpacken

Recente Reisverslagen:

26 Maart 2013

Marko

07 Maart 2013

Veggie picking Tamasss

20 Februari 2013

Sydney

10 Februari 2013

Wollongong

05 Februari 2013

Great Ocean Road
Tim

Actief sinds 24 Jan. 2013
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 8220

Voorgaande reizen:

24 Januari 2013 - 19 Juni 2013

Australie

Landen bezocht: