Wollongong - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tim Hegeman - WaarBenJij.nu Wollongong - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tim Hegeman - WaarBenJij.nu

Wollongong

Blijf op de hoogte en volg Tim

10 Februari 2013 | Australië, Sydney

Vlak onder sydney ligt de "kleine" stad Wollongong (300 000 inwoners). Aangezien hier familie van mijn mama woont was het plan om hier een nachtje te blijven. Maar deze mensen zorgen echt voor je alsof je de koning van Holland bent, dus het ontbrak me aan niets..kleding netjes voor me gewassen, eten voor me gekookt en elke dag een hele tour om de mooiste plekjes te zien. Het mooiste plekje was uiteindelijk hun eigen balkon. Als je naar links kijkt zie je de bergen en aan de rechterkant is het strand, fijne plek om een lekker koud biertje te drinken met de zon op je bolletje...1 nachtje werden er dus uiteindelijk 4.

Elke ochtend zag ik vanuit mijn kamer skydivers landen op het strand. Dit is een van de dingen op mijn lijstje, dus ben ik maar eens gaan informeren..Aangezien ik al hoogtevrees heb als ik op een keukentrap sta twijfelde ik erg of ik het wel wilde doen..maargoed no guts no glory dus meteen geboekt en de volgende dag sprong ik boven het strand uit een vliegtuig. Echt briljant om een x te doen. Vooral het gevoel tijdens de vrije val is super..

Die avond nog naar de greyhound races geweest, allemaal kerels die verslaafd zijn aan gokken en hun spaargeld inzetten op hondjes. Wel grappig om een x te zien hoe al die mannen speciale sokken of onderbroeken bij zich hebben om geluk af te dwingen. Vrijdag met de bus naar Sydney dus moest ik mijn 5 sterren hotel helaas verlaten. Terug naar pasta in plaats van oesters en zalm.

Het plan is om wel een weekje of 2 in Sydney te blijven. De eerste dagen bekijk je natuurlijk alle toeristische dingen. Maar omdat iedereen waarschijnlijk al genoeg foto's van de harbour bridge en opera house heeft gezien, zijn hier 5 andere schitterende foto's

Foto 1: mijn bijna kapotte slippers die mij zoveel uren hebben gedragen
Foto 2: een chinees, want die zijn grappig
Foto 3: een vrouw die een foto maakt met een ipad want dat ziet er echt niet uit
Foto 4: mijn schaduw, want dat is gaaf
Foto 5: een vrouwelijke wegwerker want dat is ook gaaf

Doei!!!

  • 10 Februari 2013 - 17:22

    Henk &Henny:

    Hoi Tim,

    Leuk om het een en ander van je te horen en te zien, lijkt me wel uit te houden daar!
    Ben je alleen aan het rondreizen, of heb je company?
    Hier ligd op het moment een dik pak sneeuw en is het rond het vriespunt.(ook niets mis mee) houd dat maar even in gedachten als je weer in de zon zit met een biertje of zo iets.
    Waar maak je je fotos mee?, ze lijken wat overbelicht/of wazig.
    groeten Henk en Henny

  • 17 Februari 2013 - 13:04

    Ferdi:

    Lekker hoor Tim! Leuke verhalen, genieten daar.. Xx ferdi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australie

Backpacken

Recente Reisverslagen:

26 Maart 2013

Marko

07 Maart 2013

Veggie picking Tamasss

20 Februari 2013

Sydney

10 Februari 2013

Wollongong

05 Februari 2013

Great Ocean Road
Tim

Actief sinds 24 Jan. 2013
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 8212

Voorgaande reizen:

24 Januari 2013 - 19 Juni 2013

Australie

Landen bezocht: