Great ocean road - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Tim Hegeman - WaarBenJij.nu Great ocean road - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Tim Hegeman - WaarBenJij.nu

Great ocean road

Blijf op de hoogte en volg Tim

04 Februari 2013 | Australië, Wollongong

Het koste me een paar dagen om het ritme van de backpackers en eigenlijk de australiërs te pakken te krijgen. Nadat de jetlag verdwenen was ben ik met een bekertje koffie in de hand gewoon door de stad gaan lopen en dan zie je pas hoe relaxed de mensen zijn. Niemand heeft haast en iedereen wil je altijd helpen. Aangezien ik het richtingsgevoel van een dooie kever heb kwam die hulp erg goed van pas..na een uur te hebben gelopen kon ik de weg naar het hostel namelijk nooit meer terug vinden.

Melbourne is echt een briljante stad met kleine steegjes waar kunstenaars dagelijks bezig zijn met graffiti en grote pleinen waar iedereen lekker in de zon zit.. Langs de rivier zitten altijd mensen te schilderen of muziek te maken, al zullen sommigen nooit een carriere krijgen want het klinkt echt nergens naar. Anderen daarentegen zijn weer super goed..echt een stad waar je weken kan rondlopen zonder je te vervelen.

Donderdag stond de great ocean road op het programma..deze weg langs de kust is gemaakt voor de soldaten die zijn gesneuveld tijdens de oorlogen. We hebben de tour van 2 dagen gedaan waarbij je langs fantastische plekken komt. (de foto s spreken voor zichzelf) donderdag avond gingen we naar de 12 apostelen om daar de zonsondergang te zien. Als je daar zit met een flesje wijn en een werelds uitzicht besef je pas echt hoe briljant mooi het hier is. Na een barbecue en een bezoek aan de kroeg waar de mensen je aankeken of je van mars kwam maakten we tour de volgende dag af.
De 2e dag was het weer beter dus gingen we de bossen in op zoek naar koala's..nou dat hebben we geweten in elke boom zat er ongeveer een. Die beesten slapen 20 uur dan eten ze wat, zoeken ze een andere tak en slapen ze weer 20 uur, kortom prachtig leven. Ook de kangoeroes waren volop aanwezig.. Zaterdagavond wezen stappen en zondag de reis naar sydney! 14 uur in een bus zitten, lijkt wel een spaanse vakantie, heerlijk.....

• 04 Februari 2013 - 16:41

Simone Freriksen:

Hey zwagertje,
    Ik merk het al volgens mij mis je het regenachtige Nederland helemaal niet.
    Wel leuk om te lezen wat je doet.

Heel veel plezier nog